برنامه ریزی کنکور

Wiki Article

کتاب کمک درسی دوازدهم ریاضی کتاب کمک درسی شیمی دوازدهم کتاب کمک درسی فارسی دوازدهم کتاب کمک درسی عربی دوازدهم کتاب کمک درسی دین و زندگی دوازدهم کتاب کمک درسی انگلیسی دوازدهم کتاب کمک درسی حسابان دوازدهم ریاضی کتاب کمک درسی هندسه دوازدهم ریاضی کتاب کمک درسی گسسته دوازدهم ریاضی کتاب کمک درسی فیزیک دوازدهم ریاضی

کتاب درسی متوسطه اول کتاب درسی پایه هفتم کتاب درسی پایه هشتم کتاب درسی پایه نهم

هنگام نوشتن برنامه ساعاتی را برای استراحت هفتگی و تفریح در نظر بگیرید؛ مثلا می‌توانید روزهای جمعه عصر را کاملا به استراحت و تفریح اختصاص دهید تا هفته بعد را پرانرژی آغاز کنید.

پس کتاب های تست راه مطمئن تری برای فهمیدن ارزش مطالب است.

نکته اول ) در تقسیم بندی مباحث(بر اساس ارزش مطالب تقسیم کنید)

توجه داشته باشید که در حالت کلی فضای مطالعه شما باید دمای مناسب و همچنین نور کافی را دارا باشد.

چطور برنامه هفتگی بنویسیم؟ برنامه هفتگی را حتما در قالب یک جدول مکتوب کنید و آن را بر اساس هدف و نقاط ضعف و قوتتان تنظیم کنید. برنامه شما باید حجمی_زمانی باشد؛ یعنی برای هر درس نام مبحث یا تعداد صفحات (حجم) و نیز زمان تقریبی مطالعه را معین کنید.

اما وای بر کسی که ن تنها برنامه ریزی نمی‌کند، اصلا نمی‌داند برنامه ریزی چیست. فردی که برنامه ریزی برای کنکور خود ندارد، یک کتاب‌خانه سلف سرویس دارد، با یک عالمه کتاب و مباحث نخوانده، هر زمان که تصمیم برای شروع می‌گیرد، خودش را با انبوهی کتاب مواجه می‌بیند که برنامه ریزی کنکور نمیداند کدام را باید بخواند؟ در نتیجه هیچ زمان شروع نخواهد کرد.

زمان تهیه جدول برنامه ریزی درسی، حتما تعادل و توازن را بین دروس مختلف برقرار کنید و توجه داشته باشید که دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی زمان مطالعاتی بیشتری را نیاز خواهند داشت.

یک برنامه مفید، برنامه‌ای است که شخصی سازی شده است؛ یعنی دقیقا متناسب هر فرد تنظیم شده باشد.

هر چه در زمان کمتر حجم کار بیشتری را اصولی جمع کنیم با کیفیت تر کار کردیم.

برنامه ریزی به روش حجمی زمانی ۱۰۰٪ باعث افزایش راندمان و حجم کارت میشه و کمک میکنه کار بیشتر در زمان کمتر جمعش کنید

با توجه به شرایط بالا نمی‌توان از یک برنامه حاضر استفاده کرد و برنامه ریزی باید شخصی باشد. از این رو کمک گرفتن از مشاوران مجرب در برنامه ریزی برای کنکور می‌تواند مفید باشد.

۸. سبک زندگی سالم: سبک زندگی سالم با خواب کافی، تمرین منظم و رژیم غذایی متوازن حفظ کنید. بهبود وضعیت جسمانی به تیزی ذهن کمک می‌کند.

Report this wiki page